Oamenii care deja urăsc Dacia electrică, deși mașina ajunge la clienți abia în toamnă

de: Răzvan Băltărețu
23 03. 2021

Dacia Spring a intrat la precomandă pe 20 martie și deja înregistrează cifre impresionante. Nu toata lumea așteaptă însă mașina cu brațele deschise.

Pe 20 martie, Dacia Spring a intrat la precomandă. În primele două zile, comenzile au atins un nivel similar cu vânzările maşinilor electrice atât din 2019, cât şi din 2020. Dacă în primele patru ore de la deschiderea comenzilor s-au comandat 1.500 de maşini electrice, în total în weekend s-au înregistrat 4.000 de comenzi. În 2019 şi 2020 s-au vândut circa 4.300 de maşini electrice.

Mașina va fi livrată în toamnă și, deocamdată, prețul e de 18.100 de euro pentru versiunea Comfort Plus.

Dacă mai plătești câteva sute de euro, mai primești câteva lucruri în plus. Pentru 300 de euro cumperi încărcător DC 30 kW (80% în 51 de minute) și mai poți adăuga un cablu de încărcare de 6,5 metri. La final ajungi la un preț de 18.550 euro, ceea ce oricum o ține în top ca fiind cea mai ieftină mașină electrică nouă.

Pe cine supără Dacia Spring?

Ce face Dacia Spring e să reducă drastic prețul mașinilor electrice. Asta înseamnă adopția mai mare a acestor automobile în dauna celor cu motoare termice. Și pe fondul acestei schimbări service-urile auto privesc cu îngrijorare viitorul.

Mașinile electrice necesită mult mai puține intervenții din partea mecanicilor. Implicit, nevoia de service-uri va scădea în următorii 10 ani.

„Volumul de intervenții la mașinile electrice este cu jumătate mai mic decât la mașinile pe benzină. În termeni de piese, același rezultat.”
Jocelyn Gombault, șef de proiect la Observatoire des Métiers des Services de l’Automobile

Le Figaro analizează scenariul acesta în rândul celor din Franța. Publicația îl citează pe Julien Gouraud, director de rețea la Midas, care sustine că franciza încearcă acum să se specializeze în întreținerea flotelor de mașini electrice. În prezent, 800 de mașini Smart din rețeaua ShareNow sunt întreținute de Midas.

În acest context, Dacia Spring asigură accesarea pieței electrice de către clienți care nu și-ar fi permis până acum mașini electrice. Iar în România, cel puțin, și în alte țări, chiar și Germania, statul oferă eco-vouchere pentru achiziție, ceea ce reduce și mai mult prețul.

Teama celor care au service-uri e că cererea pentru astfel de servicii se va prăbuși. Totodată, ar fi afectat tot lanțul dependent de-o mașină, cum ar fi furnizorii de piese. Până la acest scenariu dramatic probabil că vor mai trece câțiva ani, dar e clar că industria auto e în fața unei transformări radicale.